Sunday, August 15, 2010

Selamat Menjalani Ibadah Puasa....

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-4 ummat islam menjalani ibadah puasa. Syukur, kerana tahun ini kita masih lagi bertemu dgn Ramadhan. Bersama melayari kehidupan sbg khalifah Allah di Bumi ini...

Ramadhan tahun ini, aku jalani sedikit berbeza. Iyelah, kalau dulu, tak terasa sgt. Sbb aku belajar, jadi perantau yang jauhnya tak lah jauh sgt...
Tp, sekarang, sgt2 berbeza. Dulu, Terengganu dgn Kelantan, bukanlah jarak yg boleh mengukur perbezaan. Kalau aku nk balik, boleh ajer...

Sekarang, aku dah mmg jd perantau yg betul2 perantau. Jarak Kuala Lumpur dan Kelantan, betul2 membezakan aku. Teringat pulak kala waktu berbuka dgn keluarga. Ayah aku mesti WAJIB berbuka dgn cendol kegemarannya. Mak pulak, akan buat kerabu jantung pisang, pengat pisang, puding roti.... Rindu waktu itu, terkenang...

Makkk, Ayah. rindunyer....

Walaupun aku kat KL ni, bukanlah sebatang kara. Sbb, aku dok kat rumah kakak aku. Tp, x sama time berbuka tu kalau nk dbandingkan dgn berbuka dgn mak ayah... Waktu ni, barulah aku sedar, masa2 emas bersama mak dan ayah...

Itu baru cerita berpuasa, berbuka... tak masuk cerita seminggu nk rayer lg.. Tahun ni, mmg betul2 mencabar aku... Nk apply cuti awal, huhhhhh, aku baru jer start keje. mane la buleh bermimpi nk cuti lama2... Adoiiiiii....

Anyway, aku harap segalanya berjalan dgn lancar.. Biarpun hati aku di selubungi kerinduan, serta ingatan kepada kampung halaman...
Aku sebenarnya x pernah berjauhan sebegini rupa...

so, Selamat Menjalani Ibadah Puasa buar seluruh kaum muslimin dan muslimat d seluiruh pelusuk dunia....

1 comment:

  1. Ala sedeynyer citer die..meh dtg raya umah nnt ok..nk mkn apebg tau ek, voleh la k.nina masakkn tp mgkn x sesedap masakan mak ely..dont be sad,

    ReplyDelete