Saturday, September 4, 2010

Untuk ke seratus lima puluh juta kalinya, hehehehe....

Assalamualaikum semua.....

Alhamdulillah, tak smpai seminggu lagi kita akan menyambut AidilFitri...
Segalanya tak sabar kan, kan, kan?... Tp, kita kena sabar, kn sabar itu sebahagoan dari Iman...

Tak sabar nak habiskan 2 hari bekerja minggu ni.. Sbb nak balik kg cepat2.. harap2 hujung minggu ni, my sis nak keluar.. Sbb nk ikit jugak ni, nk beli barang2 sikit, nk bawa balik utk mak, ayah d kg.. Iyelah, kalau nk cover buat semua, mmg x sempat laa..
Ini pun syukur Alhamdulillah sbb dapt jugak cuti 2 hari sblm raya.. nasib badan lah..

Rasa excited ni, dah lebih dari seratus lima puluh juta kali dah...hehehehe

Sblm nk raya ni, nk tanya lah sikit.. Puasa penuh x tahun ini?.. hehehe.. Kalau yg perempuan tu, kena paham2 lah.. nt, jgn lupa ganti puasa tu.. Yg lelaki tu, xde excuse2 nk ponteng puasa yerk...

Then, nk kongsilah sikit cerita time kerja nih.. Dulu, ingat kerja Cusromer Service ni M.U.D.A.H.. Rupanya, S.U.S.A.H sgt2!!! Tersilap sikit, mengadaplah dgn CSO,CSE..
(Buat pengetahuan korg, mereka yg bjawatan CSO,CSE tu ketua bg setiap TMPoint kaws tu...) Apatah lg aku yg ditugaskan duduk d kaunter MSOS, tolong customer nk apply homeline, streamyx, nk teminate pkhidmatan, tak terkecuali mjadi tempat customer meluahkan rasa tidak puas hati, rasa kagum dgn pkhidmatan yg d sediakan oleh Telekom Malaysia... Mcm2 rupa customer yg aku dapat, ada yg baik, ada yg perangainya tak boleh kita jangka, yg suka tenung2 kita, bila kita tolong settlekan masalah diorg, yg suka borak lama2 walaupun masalah diorg dah selesai, mcm2 lagilah...

Melayu, Cina, India semua ada...Berbilang kaum...

pernah jugak aku terfikir, nk cari keja lain.. rasa mcm aku tak boleh go on dgn keje nih.. bkn aku tak cuba challenge diri aku, bertahan utk teruskan keje nih, tp.......

bohonglah kalau aku kata, aku tak pernah berkecil hati bila di tegur dpn2 customer oleh rakan sekerja aku.. kalau teguran secara baik, tak apa.. ni teguran yg boleh menjatuhkan air muka aku, dpn2 customer pulak tu.. mana boleh tahannn.. so, apa yg aku boleh buat, bertahan lagi, bersabar dan tabah.. paling2 tidak, bawa diri ke toilet, menangis puas2.......

huhhh, ada keje kosong tak??... huhuhu

Well, stop utk citer kerjaya aku yg tak seberapa tu..

Hahhh, persiapan raye mcmane? Aku, ala kadar sahaja.. Biasalah, gaji pun tak masuk lagi nih.. Yg ada cuma elaun.. Kena jimat cermat sikit, sbb kos sara hidup kat KL bkn mcm kat Kelantan..

Anyway, Selamat menjalani Ibadah Puasa yg dah berlalu nih.. Selamat buat persiapan raya, yg nk balik kg tu, hati2 d jalan raya.. Okeh!!

That all utk kali ini,kalau esok aku free, aku mencoret lg yap....

Bubbyeee.....

No comments:

Post a Comment